4 ISTOTNE WARUNKI PRZYGOTOWANIA PROJEKTU REKLAMY NA WITRYNIE

21.06.2021

 

Oklejanie witryn czy też wyklejanie okien wystawowych to swoisty poligon doświadczalny, na którym można przetestować różne niestandardowe rozwiązania projektowe uwzględniając wszystkie możliwe technologie i rodzaje folii samoprzylepnych.

Jest to znakomita okazja dla projektanta do puszczenia wodzy fantazji, gdyż w ramach jednego projektu, na jednej witrynie sklepowej, bądź witrynie studia fitness, czy witrynie przychodni dentystycznej lub witrynie dealera samochodowego pomysłowy grafik jest w stanie wykorzystać zarówno folie One Way Vision zadrukowane grafiką reklamową ale również standardowe folie monomeryczne wycinane ploterem dołożyć różnego rodzaju folie o wyszukanej kolorystyce np. złotej a całość umieścić na podkładzie wyklejonym folią szronioną. Dobór folii jest uzależniony od koncepcji graficznej czyli od projektu ale sam projekt również podlega pewnym uwarunkowaniom.

Projektując wygląd witryny musimy pamiętać, że wpływ na efekt końcowy mają różne czynniki, które doświadczony projektant – grafik powinien uwzględnić. Kilka z nich, naszym zdaniem wartych wypunktowania przedstawiamy poniżej.

1.Możliwości finansowe inwestora. Jest to podstawowa kwestia gdyż zastosowanie różnych zaawansowanych technologii jest niestety kosztowne.

2.Oczekiwania uzyskania odpowiedniego poziomu komfortu wewnątrz pomieszczenia, którego witryna będzie oklejana. Czy potrzebujemy stworzyć pewną izolację od wzroku przechodniów, czy wręcz przeciwnie chcemy ten wzrok przyciągnąć i zachęcić widokiem wnętrza lokalu.

3.Potrzeby reklamowe, czyli ilość informacji dotyczących naszej działalności, którą chcemy rozreklamować na zewnątrz.

4.Uwarunkowania fizyczne takie jak wielkość okien oraz ich podział przez szprosy, ramy itp. to oczywistość ale warto też przeanalizować lokalizację witryny – czy jest to strona nasłoneczniona czy zacieniona, czy witryna jest widoczna ze znacznej odległości, czy np. znajduje się przy ruchliwej ulicy, czy przy szerokim mocno uczęszczanym deptaku a może wewnątrz galerii handlowej.

Oczywiście sama choćby nie wiem jak atrakcyjna reklama na witrynie sklepowej nie zapewni nam sukcesu biznesowego, jeżeli nie będzie to dobrze współgrać pod względem designerskim z pozostałym frontem i otoczeniem naszego lokalu. Warto też pamiętać, że czasem kluczowe znaczenie ma nie tylko estetyka ale po prostu czystość i wygodne dojście dla potencjalnych klientów.