Zgodnie z zapowiedzią z tekstu majowego, w którym opisaliśmy problematykę doboru prawidłowej rozdzielczości, w tym miesiącu podejmujemy temat dotyczący zasad projektowania grafiki OOH, czyli omówimy podstawowe cechy jakie powinna posiadać dobrze zaprojektowana reklama na billboardzie.
Nikogo nie trzeba przekonywać, ani też specjalnie udowadniać faktu, że billboardy należą do najbardziej zauważalnych form reklamowych, które bez wątpienia w sposób wysoce skuteczny kierują uwagę na prowadzony przez nas biznes. Każdy kto prowadzi firmę i zdecyduje się umieścić reklamę na billboardach dość szybko może spodziewać się pożądanej reakcji ze strony klientów. Jak bardzo efektywna jest ta forma dowodzą nasze ostatnie doświadczenia z firmami zajmującymi się rekrutacją pracowników. Okazuje się, że billboardy stały się jednym z najskuteczniejszych sposobów na znalezienie nowego pracownika.
Jednak pamiętajmy, że decydując się na wykorzystanie billboardów w naszych działaniach biznesowych stajemy przed całym szeregiem wyborów i trudnych decyzji związanych z projektem graficznym - jak sensownie sformułować informację, ile tekstu umieścić, jaką czcionką i w jakiej wielkości, jakich kolorów użyć - to tylko część naszych dylematów. Jedno wiemy na pewno, nie chcemy zmarnować czasu i pieniędzy użytkując billboard w sposób nieefektywny.
Tak więc w naszym tekście przybliżamy problematykę projektowania billboardów i przekazujemy trzy wskazówki – dobre rady, żeby pomóc Wam podjąć właściwe decyzje przy tworzeniu projektu.
Ponieważ ojczyzną klasycznych billboardów jest Ameryka, stąd najważniejsza reguła projektowa wywodzi się z ameryki i powstała w latach 60-tych XX wieku. Jest to reguła KISS (ang. Keep It Simple, Stupid) co tłumaczymy „Nie komplikuj, zrób to prosto głupku”.
W Polsce często podkreślamy, że warto pamiętać o zasadzie: Mniej znaczy Więcej.
Można zatem sformułować pierwszą tzw. dobrą radę, która w przypadku projektowania grafiki na billboard sprowadza się do poskromienia ogromnej pokusy przekazania odbiorcom jak najwięcej informacji. Spróbujmy zaprezentować nasz biznes przy użyciu jak najmniejszej ilości słów – zbyt dużo słów powoduje, że uwaga odbiorcy jest rozproszona.
Nasza druga dobra rada - postarajmy się być bardziej kreatywnym i opisać naszą ofertę za pomocą haseł, sloganów reklamowych. Często proste acz chwytliwe hasło, które najlepiej zapada w pamięć, jest tym co decyduje o skuteczności naszej kampanii reklamowej.
Jeżeli zdecydujemy się zastosować na billboardzie jakiś element graficzny lub zdjęcie, które będą akcentem przyciągającym uwagę, wówczas mamy dla Was trzecią dobrą radę - dopilnujmy, żeby poziom kreacji graficznej był wysoki, a jakość zdjęcia w odpowiedniej rozdzielczości i pamiętajmy, że musi być to proste na ile to tylko możliwe tzn. na tyle proste, że będzie czytelne i komunikatywne dla odbiorców.
Tych kilka rad oczywiście nie wyczerpuje całej problematyki projektowania billboardu ale stosowanie się do tych wskazówek jest ważne. Skoro wydajemy pieniądze na promocję naszej firmy, to naturalnie oczekujemy, że będzie ona skuteczna. Dlatego warto powierzyć tak odpowiedzialne zadanie firmie z doświadczeniem w reklamie OOH. Wybierając firmę reklamową PROMAX masz pewność, że nie jest to przypadkowe, niedoświadczone studio graficzne lecz firma z 30 letnim stażem w reklamie zewnętrznej.