Oklejenie auta reklamą promującą działalność, którą prowadzimy, czy też oklejenie firmowego busa reklamą produktów, które oferujemy, lub oznakowanie floty samochodowej jednolitą grafiką. Wszystkie te działania łączy jedno – przygotowanie projektu reklamy na pojeździe.
Po pierwsze musimy być świadomi, że oklejenie samochodu to znakomita okazja na zaprezentowanie swojej firmy tysiącom osób, które potencjalnie mogą stać się naszymi klientami. Dlatego niezwykle ważne jest aby dokładnie przemyśleć zarówno treść jak i formę komunikatu, który umieścimy na naszym pojeździe. Z jednej strony dobrze by było przekazać jak najwięcej informacji, ale niestety mamy do dyspozycji ograniczoną powierzchnię auta i co ważne, odbiorcy mają tylko kilka sekund, żeby zwrócić uwagę na naszą reklamę. W tej sytuacji, jeżeli chcemy mieć pewność, że nie zmarnujemy tej okazji i nasz samochód będzie efektywnie i efektownie reprezentował naszą firmę na zewnątrz, powinniśmy zaufać fachowcom od reklamy outdoorowej. Jeżeli powierzymy to zadanie grafikowi, który specjalizuje się w projektowaniu szeroko pojętej poligrafii, to istnieje duże prawdopodobieństwo przerostu formy nad treścią. W efekcie możemy otrzymać rozbuchaną formę graficzną, która nie tylko będzie słabo kojarzona z naszym biznesem, ale na dodatek będzie droga w realizacji.
Powstaje zatem pytanie - o czym należy pamiętać, projektując grafikę na samochód, żeby reklama była skuteczna?
Oczywistym jest, że im bardziej projekt zwraca uwagę, tym lepiej. Jasna, ostra, wyróżniająca się kolorystyka, duże wyraziste litery, pomysłowa, zaskakująca grafika, to obowiązkowe składniki udanej reklamy. Ważnym aspektem jest maksymalne wykorzystanie powierzchni karoserii, tak, żeby przekaz naszej reklamy był widoczny i przykuwający uwagę. Logo i nazwa firmy to obowiązkowy zestaw, który powinien być dostrzegany z każdej strony pojazdu. Jednak pamiętajmy – odlotowy projekt jest dobry nie dlatego, że podoba się grafikowi, ale tylko wtedy, gdy jego przesłanie trafia w sposób czytelny do odbiorców.
W tym miejscu warto przypomnieć starą zasadę stosowaną w reklamie zewnętrznej – mniej znaczy więcej. Nie ma co ukrywać, tylko graficy zajmujący się reklamą outdoorową mają swoje różne sztuczki i sprawdzone metody na przyciągnięcie a nie rozproszenie wzroku.
Pamiętajmy, że nasz samochód stale będzie poruszał się w przestrzeni zewnętrznej i właśnie w warunkach zewnętrznych będzie prezentowana nasza reklama. Raz z większej odległości, innym razem z mniejszej, często pod różnym kątem, podobnie jak billboardy. Nie będzie więc przesady w stwierdzeniu, że grafik projektujący billboardy to kompetentna osoba, ale grafik projektujący billboardy i samochody to ekspert.
Z tego powodu logiczne i sensowne rozwiązanie to wybór firmy reklamowej Promax, która pod względem doświadczenia w projektowaniu reklamy zewnętrznej bije inne agencje na głowę. Nie są to nasze przechwałki, lecz proste fakty, ponieważ jesteśmy jedyną firmą reklamową która od 30 lat działa w biznesie reklamowym i posiada ok. 300 własnych billboardów na, które stale wykonujemy projekty graficzne i jednocześnie od 30 lat projektujemy i wyklejamy reklamy na samochodach. Takim doświadczeniem w projektowaniu reklamy zewnętrznej nie może pochwalić się żadna agencja.